fredag, juni 04, 2010

Frihet

Vad är frihet, Frihet är ett väldigt starkt ord som kan betyda så olika för olika människor.
Vad är frihet för dig?
Frihet för mig är att själv få bestämma över mitt liv, själv bestämma vad jag ska göra när jag ska göra det.
Det är att vakna när jag vaknar inte när en klocka har bestämt det för att jag måste vara på jobb tidigt på morgonen,
Det är att kunna sätta mig i bilen och bara köra iväg på roliga småvägar, med musiken pumpandes i öronen, och bara njuta.
Det är att kunna säga till Michelle att imorgon sticker vi till paris och disneyworld utan att behöva planera det länge i förväg eller spara pengar ett helt år för att kunna åka iväg.
Frihet för mig är att kunna göra vad jag vill när jag vill.
Det är att kunna vara med Michelle när hon vill det, och göra det hon vill att vi ska göra, utan att behöva fundera först om jag har tid eller pengar till det.
Det är att må bra, inte behöva oroa mig för min hälsa.

Detta är frihet för mig! Så vad är Frihet för dig?

Inga kommentarer: