söndag, april 25, 2010

Sparsam helg

I fredags skulle jag börja betala lite av mina utgifter eftersom lönen skulle ha kommit då, men när jag skulle betala med mitt kort så fick jag avslag för det fanns inga pengar på mitt konto.
Min första tanke var ju att de inte lyckats ändra mitt konto från Handelsbanken till Nordea, på HR avdelningen, så jag kontaktade dem och frågade vad som hänt.
Fick dock inget svar förän vid 14 tiden, dom säger att de inte lyckats sätta in min lön till mig. Då jag på Nordea har ett personkonto så ska inget clearing nummer behövas eller finnas.
Men jag kontaktar Tina på nordea, hon ger mig ett clearing nummer som man kan använda om det strular.
Kontaktar HR igen och ger dom de uppgifterna, blir uppringd en liten stund senare då de säger att det är försent för att de ska kunna göra en lönekörning, så jag får vänta tills på måndag då de kan försöka igen.
Så nu håller jag tummarna för att det lyckas, för mitt konto är tomt, mitt bensinkort är på sin limit, och tanken är tom så jag kommer nog till jobb men tveksamt om jag kommer hem utan att kunna tanka.
sen så ska mina lån mm dras natten mellan måndag och tisdag, så jag behöver verkligen min lön.

Inga kommentarer: