onsdag, mars 24, 2010

Vilken kväll

Igår så hade jag bestämt mig för tapeten skulle ner i mitt sovrum, och jag skulle slipa.
Fixade lite mat och sen släpade jag in den enorma slipmaskinen som jag fått låna av Patrik.
Försker få igång den men där är glapp i sladden så det går sådär och helt plötsligt så slocknar halva lägenheten.
Kollar i proppskåpet så bra det går i mörkret, lyckas se att en säkring (propp) har gått, och inga reserv i hela lägenheten.
lyckas se att de andra är röda 10A säkringar, så jag kör iväg till Ica Maxi som fortfarande har öppet vid halv åtta på kvällen.
Köper 2 paket röda säkringar, samt lite skruvar och pluggar som jag också behöver.
Hem igen och försöker byta, men inte gick det för tydligen så i mitt säkringsskåp så är 2st gröna 5A vilket känns väldigt lite och just denna var en av de 2, resten är röda, och sen spisen har en blå 20A.
Jaha struntar i att köra iväg igen, pallar inte utan bestämmer mig för att göra färdigt badrummet istället.
ska även nämnas att denna säkringen som gick, slog ut halva min hall, mitt sovrum där huvudjacket för mitt internet/ADSL måste vara inkopplad, och det uttag som TVn i stora rummet sitter kopplad på, så med andra ord gjort mig helt handikappad :)
Bilder på hur badrummet blev kommer i nästa blogg.

Inga kommentarer: