onsdag, mars 24, 2010

Lärdomar

Man säger ju att man ska lära sig av alla misstag så har de inte varit helt i onödan
detta har jag lärt mig av huset!

  • Man ska ALDRIG blanda in släkt eller vänner när det handlar om pengar, och absolut inte när det rör sig om så här mycket pengar, oavsett att de säger att det är bättre att dom gör det än att man anlitar någon.
  • Hade jag valt det dyrare alternativet att ta ett full entreprenad så hade det blivit billigare än att jag som nu valde det billigare alternativet att lita på att de hantverkare som sa att dom kunde göra det billigare skulle göra det också då det kostat mig mer pengar att ta det billigare alternativet.
  • Oavsett vem som gör jobbet, se till att det finns kontrakt och att alla parter håller sin del av kontraktet.

Men de viktigaste lärdomen är var inte DUMSNÅL och blanda ALDRIG släkt/vänner och pengar.

Inga kommentarer: