Ringde Telia idag för att försöka komma till kuntjänst där, ska flytta mitt ADSL när jag flyttar!
Försök nr 1
Kommer till deras telefonsvarare som nu blivit ändrade för att bli bättre (men blivit mkt sämmre tycker jag) då kundtjänst inte finns som logiskt alternativ så gör jag försök med Support.
då det är lång kö får jag valet att bli uppringd :)
Blir uppringd efter en halvtimme c:a av deras support, som säger att han inte kan hjälpa mig men kan koppla mig vidare till kundtjänst
sagt och gjort och jag hamnar i en ENORM telefonkö som jag till slut ger upp på då jag har ett jobb att sköta!
Försök nr2
Ringer igen till den här telefonsvararen då de 3 valen är Teckna nytt, Fakturafrågor och Support. så denna gången väljer jag Fakturafrågor då, inte där heller finns alternativet Kundtjänst och även här pga telefonkö får jag det behändiga valet att bli uppringd.
c:a 1 timme senare ringer en tjej upp mig från Fakturaavdelningen, de kan ej iheller hjälpa mig utan kopplar mig vidare till en telefonkö!!!
efter 20 minuter i den kön så kommer jag fram till en handläggare på Kundtjänsten.
Men hon kan inte hjälpa mig med flytten eftersom jag inte har den förra ägarens fasta nummer till lägenheten, dvs de kan inte göra en flytt med adress och lägenhetsnummer.
Jag frågar, hur de hade gjort om det inte han haft ett fast telefonnummer där, hennes svar är då, ägaren innan honom kanske har haft ett, dvs jag måste leta mig ner genom ägarlistan tills jag hittar någon som haft ett telefonnummer i lägenheten.
Jag frågar också hur man kommer till kundtjänst för befintliga kunder, och får svaret att man ska välja teckna nytt... Jag ser verkligen inte logiken i detta!
Nu måste jag alltså jaga rätt på förra ägaren och se om han har ett telefonnummer, har han inte det så vet jag inte hur jag gör.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar