onsdag, januari 20, 2010

www.elitefashion.se

Jag vill genom denna bloggen varna alla för www.elitefashion.se de blåser sina kunder på pengar.
Jag beställde den 21 Dec en julklapp därigenom och då jag kollade upp att det fanns ägaruppgifter, allt såg proffsigt ut, och det fanns till och med en länk till det bolag som ägde www.elitefashion.se med org nr mm och det var ett Handelsbolag, så jag betalade som jag brukar med kort för att snabba på beställningen, samt slippa postens avgifter.
Nu 1 månad senare har varan inte kommit, de svarar inte på mail och telefonen är bortkopplad.
Så jag googlade lite på www.elitefashion.se samt ägarbolaget och mannen bakom det, och då hittar jag fler som han gjort så här med.
Samt tydligen har andra polisanmält dom, men polisen gör inget för det är för små summor, dvs. under 1000kr, Samma sak med Almänna Reklamations nämnden, för lite summa den är under 1000kr så de lägger också ner.
Detta innebär att www.elitefashion.se kan fortsätta sin verksamhet, och strunta i att skicka varorna och ta emot pengarna för att sen slippa åtal mm mm.
Så jag vill genom denna bloggen varna för www.elitefashion.se
anledningen att jag skriver adressen så ofta är att då kommer jag högre upp om någon söker på www.elitefashon.se och kan se denna varningen.

1 kommentar:

Per Ardne sa...

Ta gärna kontakt med mig då jag sitter i ungefär samma sits som du, jag har dock hittat båda herrarna samt har rätt mycket kontakter på bl.a. skatteverket som utnyttjas till max just nu...
per@ardne.se