onsdag, januari 20, 2010

En viktig del av att ha pengar

Är att man kan hjälpa de som inte har det så lätt.
Vi hade en diskution idag på jobb om vad man skulle göra om man vann/hade en stor summa pengar!
Och jag vet att jag skulle öka mitt skänkande, jag har redan det med i min Målbok hur mkt jag ska skänka i % när jag uppnått en viss inkomst i Kyäni, Jag tror på att hjälpa, har alltid gjort.
Men om man nu skänker till en hjälporganisation, hur vet man att ens pengar verkligen går till de som behöver det och inte till Löner och administration istället.
Jag vill inte att bara några få % ska gå vidare, jag vill veta att den stora delen går till de som behöver det, sen att det kanske behövs 5-10% för administration kan jag förstå, det är väl sin sak, men när man får höra att endast 5-10% går till ändamålet och resten till administration så blir man lite mörkrädd.

Nej man får väl spara ihopa någon miljon och själv åka dit och spendera pengarna helt enkelt på det som de ska gå till.

Inga kommentarer: