fredag, december 11, 2009

Lucia på dagis part 2

Hej Anonym TACK för din kommentar!
det är precis sådant här jag vill skapa, tänka, göra!

För det var inget klagomål i min blogg, utan jag tänker öppet eller högt så att säga!
Men en sak jag märker mycket genom de människor jag träffar och hjälper är att det behöver ledas, så fort man släpper dom att ta eget ansvar så stannar det, oavsett deras mål och önskningar, men så fort man "leder" dem så händer det saker!
och detta tror jag att vi idag så mycket lär oss att följa någon,
Hemma följer vi mamma och pappa, vi följer dagisfröknarna vad de säger, sen skolans lärare som säger vad vi ska göra, och efter det i arbetslivet så följer vi en chef eller liknande som säger exakt vad vi ska göra.
och detta är bra på så sätt att annars hade vad som helst kunnat hända, det som är synd är att många tappar sin förmåga att tänka själv, ta egna beslut och iniativ.
Jag tror att vi skulle behöva målsättning som en del i skolan och på dagis. hjälpa våra barn att kämpa mot något och inte bara glida med!

Inga kommentarer: