måndag, november 30, 2009

Hur gör ni?

Kommer ni ihåg när ni själva var barn, vilka drömmar man hade, man skulle bli brandsoldag, rymdkapten, flyga till månen, uppfinna nya saker. Bli värdsmästare / värdmästarinna i en den ena än det andra,
Man skull eha den där coola bilen man sett osv osv
Vart tog dessa drömmar vägen för de flesta av er, ja jag säger er, för jag har inte gett upp mina drömmar!
Hur gör ni när era barn säger att de ska bli eller göra något stort, häftigt eller äga en cool bil vad som helst, Något som de flesta medelmänniskor idag anser vara omöjligt?
vad säger ni till era barn då, nickar ni ler lite granna och tänker i ert stilla sinne, nej du kommer bli som mamma och pappa inget särskilt? eller uppmuntrar ni era barn att faktiskt kämpa för sina drömmar, säger med äkta entusiasm "KLART DU KAN, KLART DU SKA!)?
Jag kan säga att jag ärligt uppmuntrar Michelle när hon berättar om sin Hundfarm hon ska ha med 20 hundra, lyssnar ärligt på henne när hon berättar vad alla hundarna ska hete, att det ska vara Lassie hundar allihopa.
Att hon ska köpa en Z4 när hon får köra bil. för jag vet hur viktigt det är att hålla drömmen vid liv.
och jag vet att det är möjligt för alla att uppnå sina drömmar! så jag kommer inte bara uppmuntra henne utan kommer att hjälpa henne med hur hon kan nå dessa genom årens som går tills hon är där!

1 kommentar:

Sandra Borglin sa...

Hälften av hundarna skall vara Alskahusky, eller vad hon kallade dem, och allihopa skall heta Rosebud :)
Jag uppmuntar med Michelle att hon kan bli vad hon vill och göra och jobba med van hon vill..