torsdag, oktober 01, 2009

my first flaw

Lathet / Bekvämlighet!

Jag är tyvär väldigt bekväm av mig, det är så enkelt att inte plocka undan allt direkt. Att inte lägga tillbaka det där man tog det utan där man befinner sig.
Att råka sätta sig framför datorn istället för att lyfta telefonen och göra dom där samtalen man måste.
Att inte ringa och fixa den där enkal saken, kolla en serie istället för att foga den där plattan i badrummet osv osv

Men nu är det slut på det, jag ska direkt när det är något som ska göras göra det.
Inte dra mig för det, göra en dags lista på allt som ska göras idag innan jag får slappa och ta det lugnt!

Detta är steg 1 och det jag i första hand ska koncentrera mig på de närmaste 21 dagarna, men redan om en vecka när jag börjar komma in i detta ska jag kolla vad som är min "flaw #2".

Inga kommentarer: