måndag, september 14, 2009

Superficial

Är jag ytlig?
eller är det bara så att jag erkänner det, är det inte så att utsidan ger insidan en chans?
För ärligt, vad är det första ni ser på en ny person, är det insidan, skulle inte tro det! det är utsidan som man ser först!
Sen har vi olika smak på vad som är en snygg utsida, men det är ALLTID utsidan som man ser först, sen börjar man lära känna en person.
Men den som säger att utsidan inte spelar roll påstår jag LJUGER.
Så ja jag erkänner, jag ser till utsidan först, jag sorterat medvetet eller omedvetet bort vissa pga hur de är klädda, deras hållning, hur de beter sig, och hur de ser ut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Självklart är det utsidan man går efter först och främst. Ögon, leende, sätt att röra sig, detaljer...
Första intrycket är ju utsidan och givetvis tittar man på det. Sen kan man lära känna en person och bli kär efter hand och då är det väl inte så mycket utsidan som räknas men det har absolut betydelse ändå.

Vivendi sa...

Nätvänner kan vara ett undantag.

Då kan det ta ett tag innan man får grepp om utsidan. Å andra sidan får man ju också bara ta del av utvalda delar av insidan, de som kontakten väljer att visa upp.