måndag, september 14, 2009

ett begär

Igår vaknade ett stort begär till liv i min kropp.
Ett enormt begär, något jag inte gjort på länge
Det kom när jag satt i mitt fordon (ja opeln är bara ett fordon för mig) på väg hem, jag bara kände hur det kom krypandes över mig, hur hela kroppen längtade efter det.
Hur jag saknat att få sätt mig bakom ratten på en snabb bil med skön respons, min egen BMW, dra ut den på småvägarna där det är inte är någon trafik, vägar som slingrar sig fram genom landskapet.
Trycka lite extra på gaspedalen, känna bilen accelerera upp, aktivera mig med aktiv körning, skruva upp volymen på bilstereon med tung musik pumpandes i högtalarna, nattens mörker omvälva mig med mina strålkastare som enda ljuskälla, ena handen på ratten för att parrerra varje kurva, andra handen på växelspaken, för att snabbt kunna ändra växel så jag hela tiden kan hålla maximal hastighet på vägarna, bara känna tiden flyga förbi, bara köra.....

Inga kommentarer: