onsdag, september 02, 2009

dålig ide

Det är en dålig ide att inte ställa larmet när man ska upp till jobb.
Hade missat att ställa mitt allarm igårkväll när jag gick och la mig, så imorse vaknade jag av att jag hörde Michelle ropa från sitt rum på mig.
Normalt brukar jag bara svara henne med att allt är bra, och att det är ok att hon kommer in och lägger sig i min säng.
Men något i mitt huvud sa att jag kanske borde kolla klockan.
och mycket riktigt 06:48 visade den, dvs 48 minuter efter att jag borde stigit upp.
Samtidigt som jag ställer mit upp så ringer också mitt morgonsamtal i telefonen!
stressar upp, snabbt fixa allt på med kläder, borsta tänderna mm mm
och var bara 10 minuter sen till Förskolan med Michelle
och endast pga jag behövde tanka med, c:a 30 minuter sen till jobb!
ganska bra jobbat ändå, var ju på jobb före kl 8 på morgonen, så jag var ju inte försen försent. Flextid är underbart!

Inga kommentarer: