torsdag, augusti 06, 2009

Vad vill du?

Fortsätt att göra som du alltid gjort
och Du kommer fortsätta få vad du alltid fått.

Älskar detta citatet, eftersom det säger att så länge jag inte förändrar mitt sätt så kommer jag forsätta få vad jag alltid fått, DVS är det något jag inte är nöjd med då skan jag inte fortsätta att göra som jag gjort innan utan JAG måste ändra på mig.
Jag kan kanske inte ändra omständigheterna, eller andra runt omkring mig, men jag kan alltid förändra vem jag är eller hur jag är och beter mig, och på så sätt ändra mitt resultat...

2 kommentarer:

JennyB sa...

Så klokt du skriver!

Förändring är enkelt, utveckling så oändligt mycket svårare!
För jag kan förändra mitt liv, kasta om och byta ut alla yttre faktorer och känna att jag har ändrat på det som behövde ändras, det som var dåligt eller fel i mitt liv.

Men om jag sedan fortsätter mitt liv i samma anda, så har jag inte lärt mig någonting. Förändringen har inte förankrats inuti...och lett till utveckling av den jag är som människa...

Tycker om citatet. Mycket! Och tänker bära det med mig...

Mvh JennyB

Unknown sa...

Ett av de citat jag försöker tänka på när saker inte går som jag vill!