I vårt IT samhälle tycker man att saker borde gå smidigare och snabbare.
I fredags så la jag en beställning hos Telia ett ADSL paket från dom.
Svaret då var ju som sagt att där ligger redan ett ADSL på huset, så jag sa att den 1/8 så kommer det vara avstängt och flyttat därifrån.
Mycket riktigt så i Lördags så var där inget ADSL i huset längre utan detta var helt avstängt. Så i måndags så kontaktar jag Telia igan och medelar detta för att skynda på processen, killen jag då pratar med ber mig hålla i telefonen för han ska kolla en sak, Efter att jag suttit på vänt i 20 minuter inser jag att han kommer nog inte tillbaka.
Så istället skickar jag en fråga via deras webformulär, 24 timmar senare får jag svar.
Nedan kommer ni kunna se vår mailkonversation, och jag har lite kännslan av att de undviker att svara på min egentliga fråga.
och ska det verkligen vara så att något som går att stänga av på 1 sekund via ett knapptryck på en dator verkligen ska ta c:a 1 månad att aktivera?
--------------------
Fråga 2009-08-06 12:52
Så bara så jag förstått er rätt
I lördag den 1/8 så kunde jag själv bekräfta att det EJ längre finns något ADSL fram till mitt hus.
Er bevakning samt svar till mig som bekräftelse på min beställning kommer vänta ett par veckor, sen efter dom veckorna så tar det ytterliggare 16 dagar?
Så efter min beställning kommer jag få vänta MINST 1 månad innan jag kan räkna med något ADSL, detta för att det tar ETT PAR veckor innan ni ens vill registrera min beställning?
Jag personligen tycker detta är ganska konstigt att något som tar 1sekund att stänga av ska ta flera veckor upp till 1 månad eller längre för att slå på?
Funderar på om jag ändå ska vända mig till en annan leverantör, har hört att bredbandsbolaget kan fixa det på c:a 1 vecka!
Svar 2009-08-06 12:47
Hej!
Leveranstiden ligger på ca 16dagar.
Med vänlig hälsning
Anette Nilsson
Telia Kundservice
Fråga 2009-08-06 11:42
inom någon vecka!
det tar alltså ett par veckor bara att beställa, hur lång inkopplingstid är det efter det?
för platsen i skåpet borde ju vara ledigt nu, då den ADSL uppkopplingen som redan var där är flyttad, samt att jag inte har någon ADSL eller liknande alls in i mitt hus nu!
Vad är det som gör att detta tar SÅ lång tid
Svar 2009-08-06 11:19
Hej!
Tack för din förfrågan.
Det är en kollega som har det på bevakning. Du borde få hem papper innom någon vecka på din beställning
Med vänlig hälsning
Anette Nilsson
Telia Kundservice
Fråga 2009-08-05 11:55
Hej Förra veckan så gjorde jag en beställning på ett bredbandspaket med ADSL, telefoni och tv
då var dock det gamla abbonemantet aktivt, men då detta abb nu är flyttat till ett annat hus så är där längre inget i huset.
Ni sa att ni skulle ha min beställning vakande, men jag har inte hört mer sen detta.
----------------
Jag känner att då jag är väldigt beroende av internet, både privat men även för diverse organisationer mm som jag sköter hemifrån, finns det något sätt att skynda på detta?
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar