tisdag, juli 14, 2009

Pendlar bil

Vet inte hur många gånger jag funderat över att man kanske skulle ha en enklare billigare bil att pendla i.
Men sen finns det ett par tunga faktorer som väger över och gör att det inte skulle funka för mig.
Jag älskar att köra bil
Jag Pendlar 30-40minuter enkel resa, dvs c:a 5 mil (nästan 10 totalt)
Varför skulle jag vilja sätta mig och köra detta i en tråkig bil, som inte är kul att köra, när det är denna sträcka jag kör mest. och inte ha en ordentlig stereo i bilen där det är där jag spelar mest musik av alla ställen jag är på.
om jag nu ska spendera 60-80 minuter av varje dag i en bil, ska den då inte vara rolig att köra, och ska jag då inte kunna lyssna på musiken så som jag vill lyssna på musiken?
Allt detta förlorar jag om jag går och köper en liten billig skruttibangbang bil för att spara pengar, då sparar jag ju in på hela nöjet med att köra också, och det är ju det som är det jag tycker är roligt, och det är ju här jag syns som mest i min bil!

Inga kommentarer: