fredag, juli 31, 2009

E jag förloraren i detta?

Tanken slår mig ett par gånger
Är jag vinnaren eller förloraren i detta.
ok det låter fel men hoppas ni förstår vad jag menar.

Jag kommer få det ganska tufft ekonomiskt efter den överenskommelsen vi nu gjort.
och det är inte helt mitt beslut, men det är ett steg i rätt riktning
Jag får en sänkt levnadsstandard, kanske låter löjligt detta men vårt underbara porslin försvinner.
Soffan vid TVn där uppe försvinner, TVn i sovrummet försvinner och egentligen även vår gamla CRT tv så jag blir utan tv, brebandet försvinner, och när jag sen får nytt så blir det dyrare, för jag får hela kostnaden själv
DigitalTVn försvinner eftersom vi bara har en Digital tv anten och när jag skaffar nytt så blir det hela kostnaden på mig.
Här blir almänt tommare på möbler och saker som jag faktiskt använder.
Och trots ökade utgifter så sjunker min levnadsstandard.
Hmm är jag vinnaren eller förloraren i detta?
Jag vet inte....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är ju faktiskt inte bara levnadsstandarden det handlar om i en sån situation. Den kan man ta ett tag, man kan fixa att ha det snålt och fattigt ett tag, till och med några år, bara man kommer ur en dålig sits.

Jag vet att du är väldigt mycket för det materiella men det är ju i det långa loppet inte det som vinner. Det handlar ju om hur man mår och trivs med sig själv och med livet runt omkring.

Du kan inte se dig som en förlorare för att materiella ting försvinner, rannsaka dig själv och se vad som betyder mest. Då blir du nog ganska lycklig nu ändå. :)

Unknown sa...

om du läser mellan raderna så är det egentligen inte det materiella det handlar om!
Utan om hela situationen, att jag sitter kvar där jag var fast lite sämre, hon får en nystart.