tisdag, december 02, 2008

Looks does matter!!


Japp jag står kvar vid mina tidigare argument att vi går på utseendet först, både killar och tjejer.

För ett par månader sedan så loggade jag in och anmälde mig på en "dating"site mest för att kolla detta, för jag hade då haft diskutionen innan om detta, och jag vill bevisa min poäng!

Jag la in en bild, den ni kan se här vid sidan!
och skrev in en text, som jag tyckte var helt ok.
Poängen jag vill komma till här är att för att ens läsa min text så måste man välja att klicka sig vidare från mitt namn och min bild, det är det första man ser! ja och var jag bor så klart!
på dessa månaderna så har 10 personer klickat sig vidare för att läsa om mig, vem jag är, intressen mm mm.
DVS alla andra som går på den sidan har ratat mig vid bilden!
My point is.... Utseendet spelar roll.
oavsett vad vi säger att det är det inre, det är hur du är som person, din humor, mm mm
men om man ratar en person så snabbt att man inte ens ger dom en chans att visa sin person och hur dom är som människor, hur kan man då stå och säga att det är det viktigaste och att utseendet inte spelar roll.
Vi lever i en superficial värld det är bara att leva med det!

2 kommentarer:

Unknown sa...

jag skriver första kommentaren själv!!
Japp jag och vi killar över lag är likadana, givetvis är det first impression lasts.
kommer mer bloggar om detta, senare, älskar bra debatt ämnen!

Sandra Borglin sa...

Så själv när du kollar in tjejer på dating sidor så går du in och lässer allas texter för att hitta den rätta och struntar helt i bilderna..