onsdag, december 17, 2008

Han har en poäng

kollade på Hause nu ikväll, och då bråkar han med sin kompis flickvän om att de ska ha delad vårdnad om honom.
De drar givetvis det till sin spets, och delar upp dagarna och veckorna, samt vilke tid som kompisen ska vara hemma igen.

Men poängen är att många förhållanden så tappar man kontakten med sina vänner, man antingen bortprioriterar dem för att man vill inte hamna i diskution med sin andra hälft, eller att den andra hälften inte accepterar ens vänner, jag tror detta är vanligare, mycket vanligare än vad många vill erkänna!
Så kan man på något sätt komma till en förståelse att vissa dagar är man Sambo/flickvän/pojkvän fri och kan spendera dem i garaget, med tv spelen, med sina vänner mm mm så tror jag mycket hade fungerat mycket bättre!

En tråkig sak är också att och jag tror detta är ett större problem för killar än för tjejer, att om vi som killar har bra tjejvänner / Vänninnor, så är det nog väldigt vanligt att ens nya flickvän gör nästan allt i sin makt för att man inte ska kunna träffa / bryta kontakten med dessa vänninnor / Tjejvänner.
Jag tror att överlag så är vi killar inte likadanna eller lika lätt svartsjuka.
Jag kan ha fel, men jag tror faktiskt att det är så här!

2 kommentarer:

Sandra Borglin sa...

Jag tor detta har med ens personlighet att göra och hur säker man är på sig själv och förhållandet.. destu längre in i ett förhållande man kommer destu mer tillit och förståelse, så länge man alltid ändå visar vem som kommer på första plats.
och att man respekterar varandras åsikter och kan prata om det.

Unknown sa...

So I go to clubs with the guys
and sometimes flirt with the girls
I should be able to roll out
as long as Im coming home to you
and give you the world

But you are not a boy,
so you dont have a clue (ey)
How I work and pay the bills
girl everything I do is for you (eh eh)