torsdag, november 13, 2008

Min flicka vet vad hon vill!

Sandra var på UIP samtal med dagis idag, där de går igenom M's utveckling och hur hon interagerar med de andra barnen!
Japp min flicka är envis, hon ska synas och höras alltid, och ha full uppmärksamhet, Dagis kanske inte gillar detta!!! men jag säger "Go Girl" detta är det som i slutändan kommer ta henne framåt, att hon inte bara accepterar utan även ifrågasätter,
att hon inte låter någon sätta sig på henne utan att hon visar att hon bestämmer och har kontroll!
hon är en stark flicka, hon är ett helvete att få medgörlig, hon kommer ge mig gråa hår i förtid...men det kommer göra henne framgångsrik det är jag säker på!
att inte acceptera second best!!!
--- ett exempel från dagis!
Ex en flicka satt på en hög låda på gården på förskolan, Michelle kommer dit.. frågar, var skall jag sitta, flickan svara du kan sitta bakom mig..
Tron ni min flicka accepterar detta.. NOT..
Flickan hoppar ner och låter Michelle hoppa upp och sen hoppar flickan upp igen och får sitta bakom Michelle...
Fröken var den enda som inte gillade detta.. jag ser faktiskt inte riktigt problemet i det.. Hon vet vad hon vill..
---
Det enda i det hela som jag ser som en utmaning är att lära henne ödmjukhet och att man måste vara snäll mot sina medmänniskor, men det kommer det är jag säker på!

så jag säger igen
Go Girl, du är min prinsessa och vinnare!

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh vad jag skulle vilja sitta och diskutera sånt här med dig lääänge, är säker på att det vore intressant!
Hur som helst, min tös är likadan, och hon är ju några år äldre. Nu syns det dessutom TYDLIGT både att hon alltid vill vara bäst OCH att hon tar sig tid till att ta hand om alla som hamnar utanför och ser till att få med dem. Rättvis och omtänksam, samtidigt som hon är sådär extremt framåt och envis. Det känns som om det kan bli bra. Dessutom, den där envisheten som ger OSS gråa hår nu, det är den som kommer göra att de inte blir nedtryckta och att folk ger fan i att sätta sig på DEM när de är 20-25 och ska försöka ta sig fram på en allt tuffare arbetsmarknad. Det är också den attityden som förhoppningsvis får dem att säga nej när grupptrycket kommer i tonåren och gör att de kan undvika en del dumma och onödiga misstag.
Jag hoppas det, och tycker i så fall det är värt att jag blir gråhårig i förtid... :)
Kram!