tisdag, november 11, 2008

Legend of the Seeker

Är ju Fantasy fantast och har något ett fantasy namn i titeln så kollar jag alltid 2 gånger och ger det alltid en chans.
I detta fallet när jag hittade en serie som hette Legend of the Seeker så var jag ju bara tvungen att hämta hem det och se vad det kunde vara, mycket för att namnet kunde ju visa sig leda till en bra fantasy serie.
Dock är jag väldigt skeptiskt, eftersom 95% av gångerna när jag hämtar hem S1E1 av något för att se vad det är så är det bara crap!
men 3-4 minuter in i serien så slår det mig....japp detta är baserat på en av de bästa bokserier någonsin, Sanningens svärd, har ni inte läst den så gör det!
Det var den bokserie som jag fick sandra att börja läsa Fantasy, innan det var hon öööh men nej drakar, magi ush löjligt... nu kan hon inte släppa böckerna, har till och med lagt beslag på mina som jag hade innan vi träffades :-)
Så tips, läs böckerna, och se serien, väl värt tiden! hoppas nu den inte floppar så att man har något att följa!

Inga kommentarer: