måndag, oktober 27, 2008

Givmild?!

Jag vill tro att jag är väldigt givmild, och att jag delar med mig, även när jag kanske inte har råd att göra det.
Det ligger i min natur, och jag tycker om att göra det,
det är en så enkel grej som att jag lägger alltid i de där bössorna på McDonalds som går till barnhemmen, och jag försöker lära Michelle att det är bra att ge.
Vad man ger får man tillbaka.
och jag vill tro att vänlighet ALLTID betalar tillbaka sig, när man minst anar det eller behöver det så kommer det igen, ofta tiofalt. det är min tro i varje fall!
Det är alla de smågrejorna, som att hålla dörren, skänka en slant till behövande barn, låna ut sin jacka till någon som fryser, fråga om någon behöver hjälp men kanske inte vågar fråga om den!
all the little things! eller detta är kanske det som kallas medmänsklighet, någon som egentligen alla borde göra och tänka på?

If everyone cared and nobody cried
If everyone loved and nobody lied
If everyone shared and swallowed their pride
Then we'd see the day when nobody died
When nobody died...


Inga kommentarer: