torsdag, september 04, 2008

Hur svarar man när man inte själv vet?

Idag fick jag en väldigt svår fråga från min princessa!
hur svarar man på den?
Hon frågade mig..."När får jag träffa E igen (E är då en av hennes "kompisar")

för att ni ska få en förklaring till det hela så är E dotter till L och 1 år äldre än min princessa, Min princessa tyckte direkt om E och i mina ögon verkade dom bli bra vänner direkt, Min Princessa var väldigt ledsen när E skulle åka iväg en månad till sin far! men jag fick då förklara att hon skulle få träffa henne igen när hon kom hem!
Idag så frågade som sagt min Princessa när hon skulle få träffa E igen!
vad svarar man på detta, när man själv inte vet, eller jo egentligen vet jag ju svaret!

Så här fick jag svara
Jag: Det kommer du nog aldrig få göra igen tyvär
Princessan: Men varför?
jag: för E's mamma vill inte träffa mig mer!
Princessan: Men varför vill hon inte det?
Jag: Jag vet inte!

Men varför fortsatte för hon förstår ju ännu mindre än vad jag gör, och hur ska jag kunna begära att hon ska förstå varför hon inte får träffa henne igen, det var ju bara att försöka få henne att förstå att det inte är hennes fel.

Önskar jag förstod, önskar jag kunde förklara för min princessa, jag vill kunna ge henne de svar hon vill ha, inte fler frågetecken!

Inga kommentarer: