tisdag, augusti 26, 2008

Allting händer av en anledning!

Pallade inte sätta mig framför datorn igår efter att ha kollat på HouseMD så idag får blev Måndagsbloggen!
Äntligen börjar det hände lite saker på jobb igen, det är skönt! inte så tråkigt och dagarna går lite snabbare.

som jag sa allting händer av en anledning och alla vägskäl och val vi måste göra leder oss till nya val. Jag ska nog tacka L för att det som hände oss hände, hon hjälpte mig att börja hitta tillbaka till mig själv, att ta tag i vissa svåra beslut som jag kanske drog på och inte riktigt vågade, men som när jag fick en liten spark i baken, visste vilken stig jag skulle följa.
Just då var stigen den som ledde åt samma håll och tillsammans med henne, dock så kom vi båda till ett nytt vägskäl där den stig hon valde inte var samma som jag gick åt, och många gånger var dom då jag försökte hacka mig genom snåren för att hitta över till den hon gick på. Men det går inte, och det var inte meningen att jag skulle det iheller!
men tack vare att hon valde en annan stig så fick jag kontakt med min tjej i australien igen, och dels var det väldigt skönt att ha någon att prata med, men jag är så oerhört glad för att vi fått så bra kontakt igen!
Hon är en supergo tjej och vi kan verkligen prata om allt. Vi är båda fortfarande lika flirtiga som vi var då!
Jag längtar och ser väldigt mycket fram emot min resa till Australien, det kommer bli en fantastisk upplevelse tror jag, och om jag verkligen trivs där och det är så bra som jag tror, så kommer jag nog åka dit fler gånger, och då tar jag även med mig min lilla prinsessa!

tillbaka till måndagen, kommer så lätt in på sidospår hehe
S skulle jobba över, de hade något viktigt möte på hennes jobb, så jag ställde upp och hämtade prinsessan på dagis.
Vi kom hem och lagade mat, maten i sig kan ni läsa om i en tidigare blogg, men det blev inte någon snabb mat denna gången :-)
hon fick titta lite på barnprogram och jag surfade lite på datorn.
Murarna har kommit igång ordentligt nu och de höll väl på vid huset till 7-8 tiden tror jag.
Inget särskilt annat hände igår annars.
Idag ska jag upp till Hörby, till Street and Sound, ska snacka lite bilstereo installtion med en kille som heter Peter där och se lite vad jag behöver och kan göra.
Ska även försöka titta inom den bilföräljaren som ligger intill dom och kolla om de har Z3:an kvar, är sjukt sugen på den i sådana fall!
sen bär det av hem igen, ska fortsätta förbereda och fixa med A-Stolparna i bilen så att jag kan bli klar med dom denna veckan! har lite småsaker som måste handlas in!

Dagens citat: "Livet är det som händer medans du gör upp andra planer"

Dagens låt:
"Look.. if you had.. one shot,or one opportunity
To seize everything you ever wanted.. in one moment
Would you capture it.. or just let it slip? Yo.. "

Inga kommentarer: