fredag, maj 20, 2011

Skatteverket

Har bara bra erfarenheter av skatteverket, och vad som skedde nu i veckan så måste jag berömma dom.
Dom får in miljoner deklarationer och ska gå igenom, granska, och ta beslut för väldigt många personer.
Jag har fruktat årets deklaration då vi förra året sålde huset till förlust och skulle i och med det deklarera för det i år.
Efter mycket om och men får vi till deklarationen och skickat in den digitalt.
I onsdags får jag ett brev där de granskat min deklaration och pga de 100'000kr extra som vi inte fick pga andra omständigheter, så stämde inte försäljningssumman de hade som jag deklarerade.
när jag fick brevet så skickade jag ett mail och förklarade vad som skett för handläggaren.
Detta mail skickade jag 10 i 1 på natten mellan onsdag och torsdag, på torsdag morgon vid 9 tiden fick jag ett mail där de bad om mer uppgifter som styrkte min story, jag mailade över tilläggskontraktet, och idag fredag låg där ett brev som sa att de godkände min deklaration.
Detta räknar jag som att de hanterade ärendet snabbt och smidigt, och alla är nöjda

Inga kommentarer: