fredag, april 01, 2011

Jag har världens underbaraste dotter!


Vill bara berätta och skryta lite om världens underbaraste dotter.
min lilla Prinsessa Michelle, hon må vara envis, göra allting motsatts till vad jag säger och ha en vilja som är starkare än ett helt spann med hästar.
Men hon är världens bästa ändå.
Igår så var hon med mig på affärspresentationen, och även om det inte är det roligaste som finns för henne så försöker hon verkligen att vara jätte duktig.
hon satt så snällt i soffan utanför det konferans rum som vi håller presentationerna i, och med sig hade hon Sitt DS, hon fick även låna min SonyEricsson Xperia Arc för att spela Angry Birds på.
hon satt snällt hela kvällen och tittade lite på tv, då hon själv lyckades hitta och komma underfund med hur fjärrkontrollen till Hotellets TV i matsalen fungerade, och när hon ville ha något så går hon helt själv och frågar personalen om hon kan få en frukt, eller ett glas mjölk.
Hon tar själv ansvar för att fråga om de kan lyfta upp henne på en hög stol så hon kan titta på fiskarna i ett av akvariumen där.
så istället för att störa mig som är inne i konferansrummet (med glasdörr så jag ser vad hon gör och vart hon är) så tar hon hand om sig själv, ordnar för sig själv.
Om man som svensk ser på detta så vissa tycker kanske det är pinsamt att hon frågar och ber om allt och är väldigt specifik, när hon får sin frukt och det inte är en hon vill ha så frågar hon om de inte har vindruvor istället som exempel.
hon godtar inte bara svaret utan hon vet vad hon vill ha och är inte rädd för att faktiskt be om det.
Detta är sådana saker som jag anser att man ska uppmuntra, för det kommer ta henne långt när hon blir stor, och jag är så otroligt stolt över att hon vågar och tar för sig.
Även om jag vet att det kommer ge mig mycket huvudvärk som förälder :)
så med detta vill jag bara berätta om hur stolt och hur mycket jag älskar min lilla michelle.

Inga kommentarer: