lördag, februari 19, 2011

Foton från Mobile World Congress

MWC i bilder
Har nog till och med denna gången lyckats få bilderna i kronologisk ordning, jag har hittat hur man ska göra när man vill lägga upp mer än 5 bilder och få dem i rätt ordning :)
Men men, här är min vecka i Barcelona i varje fall.

Lunchen på flygplatsen i Kastrup, enFrench Hotdog och en Carlsberg
Här är det enda jag hann med att se av staden, detta är Centrum, nattetid, vi ska iväg allihopa och äta Middag på fredagskvällen.
Allting håller på att göras redo för Congressen, riktigt kul att se före och efter så att säga.


Lördag kväll ett par av oss går ut utanför Building 6 där SonyEricsson höll till, vi skulle iväg och hitta något att äta innan vi fortsatte, och varje kväll kl 18 så kör de en ljus och vatten show i en enorm fontän, akompanjerat av klassisk musik, riktigt mäktigt att titta på

Söndag natt, jag har lyckats samla massa som hjälper till att fixa de sista telefonerna.
Huvudmontern för SonyEricsson, här demade vi Xperia Play, Neo, Arc och Pro.
Själva ingången till Ericsson och SonyEricsson byggnaden.
Här är mitt lilla bås, där jag spenderade större delen av min vecka i Barcelona, Glamoröst eller?
Montern håller på att sättas i ordning, alla telefoner ska på plats mm

Här demade vi Multiplayer gaming p åXperia Play (just nu så sätts den i ordning)
Låter kortet tala för sig själv :)
Vi hade lite skådespelare på plats som skulle dra publik till Xperia Play telefonen, så de var utklädda till diverse karaktärer från olika TV Spel som man kan få på sin Telefon.
Här är jag tillsammans med ett par av dom, Mycket trevliga...
Nu har mässan rullat igång och det var så mycket människor, så mycket människor där hela tiden.
Detta var en liten öl, på restaurangerna, undrar hur en stor såg ut.
Mässan By night
Centrera
The Sims, ute bland publiken så gick de bakom folket och "härmade" deras rörelser mm, och så delade de ut kort där man hade chansen att vinna en Xperia Play telefon

Montern full med folk
Alla som jobbade i monterna, ett otroligt gäng som slet som djur och där jag blev väldigt god vän med en hel del av dom. Det var ett otroligt påfrestande jobb men ack så kul, en av mina bästa veckor på mycket länge.
Google montern nere i hall 1
Mässan by night igen... det var ungefär så här jag såg den var gång jag kom ut ur mitt bås, tom och öde och väldigt sent.
Så här såg fontänen ut i dagsljus.
Google vet hur man brandar och överbrandar.....

Sista kvällen gick alla vi som var kvar ut och åt middag och sen vidare till Opium nattklubb och festade till 4 på morgonen. I bilden nedan ser ni Mel och Martin, två av dom som såg till att mässan blev den succe för SonyEricsson som den blev.
Cathrin, Mark, Louise and Mel
Lina and Chris
Quentin, Louise, Mel, Lina, Jag, Chris och Mark
Louise och Jag
Mark, Quentin och Louise
Det var allt för denna gången gott folk.
Alla bilderna är givetvis tagna med min SonyEricsson Arc, och tack vare Xmor R processorn i telefonen så blir även de mörka bilderna på nattklubben riktigt bra.

Inga kommentarer: