lördag, november 06, 2010

Poppis i ryssland

jag verkar vara poppis i ryssland, får 1-2 gånger i veckan mail från ryska damer som vill bli min "vän" och som letar "serious relationships" mm mm, nedan är bilder på 2 av dom.
mailen kan se ut som följande
--------------

Hello!

I would like to be your friend.

If I have interested you, write to me on my email: kydatydalife@yahoo.com I shall tell to you more after your answer..

I with impatience look forward to your reply!

------------------

Nu har jag Sandra, men om man ska lita på mialen så har jag ju mitt på det torra om något skulle hända där ;)

och ja jag är ironisk, givetvis fattar jag också att detta är SCAMS precis som mailet från han på banken i förra inlägget. Men tankarna går ju ut till att är det så jävla enkelt att scamma folk att sådana här dumheter funkar? eller är det bara desperata försök som görs där ute för att kanske kanske hitta någon dumskalle som går på det?

och inte hjälper det att lägga spamfilter mm på dessa för de är alltid annorlunda skrivna, olika avsändare, olika subject fält och lite olika innehåll. Så det är väl bara att stå ut.


1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, hon heter väl Ekaterina? Hon tycks skriva också hit till Finland. Jag har många vackra foton, men ingen begäran ännu. Väl organiserad procedur. Nu är det ju trävligt med brevväxling med en så vacker flicka (om hon nu själv skriver), men det är nog bäst och behålla fingrarna borta om henne. God Jul!