söndag, september 05, 2010

Delad vårdnad och banken!

jag har skrivit om detta tidigare, och idag råkade vi ut för det igen, och jag tycker det är skitsjukt.
Då jag har delad vårdnad med Sandra om Michelle, så måste hon skriva på eller vara inblandad i alla bankärenden som har med Michelle att göra. Det funkar ju bra med mig och Sandra, men jag tycker ändå det är korkat att alla pengar eller konton, eller sparsätt som JAG gör till / åt Michelle har Sandra fullständig inblick i.
och skulle jag gå bort, så är ju Michelle min arvtagare, men det är tills Michelle är 18år som Sandra får alla mina tillgångar, och full befogenhet över det, vilket kan sluta med att Michelle går lottlös ur det hela, trots att det är hon som ska få det.
Nu spelar detta inte så stor roll mellan mig och Sandra, då jag litar på henne till 100% att hon gör det som är bäst för Michelle!
Men i ett fall som för min Syrra och Patrik som hennes ex heter som hon har Sarah tillsammans med, så är det en helt annan femma!
Varför ska det vara så här, även om jag skulle skriva ett testamente, där allt ska gå till Michelle så ändrar det inte ett dyft i denna situation.
Anledningen att vi träffade på det idag igen, var att alla barn fick öppna ett kulkonto på Skurups sparbank och fick då 100Kr insatta på detta kontot av banken! och när vi fyllde i allt detta så behövs våra respektives namnteckningar, så papper kommer skickas hem till dem också! likaså får de full tillgång till dessa konton.

Inga kommentarer: