torsdag, juli 08, 2010

Då kom frågan återigen upp här hemma


Michelle fick idag veta att Sandra har skaffat en ny kattunge, och återigen så när vi är själv hemma så frågar hon mig om inte vi också kan ha en liten kattunge eller hundvalp.
Så vi satte oss ner och jag förklarar varför vi inte kommer skaffa något djur så länge vi bor i lägenhet.
Dels så har jag inte tiden att ta hand om ett djur, man blir väldigt låst om man ska kunna ta hand om det och ge det den tid det kräver, Hund kanske mer än katt där.
och sen tycker jag inte det är rätt mot djuret att ha det instängt i en lägenhet hela dagarna, om man ska ha ett djur så ska det ha möjligheten att komma ut få frisk luft, solljus och friheten att gå in och ut som det själv vill. inte sitta instängd i en lägenhet hela dagarna.
Så, så länge vi bor i lägenhet så kommer vi inte skaffa några djur här hemma, Michelle förstod detta och tog det väldigt bra, jag tror hon förstår hur jag menar och varför också, så hon inte bara tycker att jag är elak.
Men den dag som vi flyttar ut till ett hus så ska hon få ha katt, och om jag är hemma mer i framtiden när det kommer in mer Kyäni pengar, och jag kanske inte behöver ha ett vanligt jobb längre, så kommer vi skaffa hund.

Inga kommentarer: