tisdag, maj 11, 2010

vilken soppa

För en tid sedan så lånade jag lite Garageplats av en vän till delarna som vi skruvat av BMWn som jag sålt av, skulle bara låna platsen tills grejorna var sålda.
Men så sa min vän upp garageplatsen från han som han hyrde den av, och i och med detta så blev jag indragen i en jävla röra.
När jag kom dit och skulle hämta mina saker ett par dagar innan uppsägningen gick ut, så märkte jag att en massa grejor var borta, för att vara exakt saker för närmare 8000kr i försäljningsvärde, om inte mer till och med.
Jag får då reda på att killen som min vän lånade platsen av hade tagit dom som betalning för att min vän var skyldig honom pengar.
Jag anmälde detta som stöld, då jag själv inte kan få tag på Micke som killen hette, och när polisen senare kontaktar mig så har jag inte vidare mycket att lämna i uppgifter till dom, men de öppnar upp ärendet i varje fall då detta är en stöld, det höll de fullständigt med mig om.
Jag har sedan dess fått tag i ett nummer och kontaktade micke för 2 veckor sedan, då bestämde vi att jag skulle hämta mina grejor förra veckan.
I måndags förra veckan så kontaktade jag micke igen, och då bestämmer vi att på tisdag kl 18 ska vi ses så jag får mina saker.
På tisdagen får jag inte tag på honom, han svarar inte i telefon, eller sms
Samma sak onsdag och torsdag, på torsdagen så ringer polisen mig igen, och jag berättar vad som hänt, och ger dom mickes telefon nummer.
Idag så kontaktar micke mig, säger att han inte har sakerna utan det har min vän, Men jag talade med min vän så sent som för 3 dagar sedan och tycker det skulle vara konstigt om han inte sagt detta till mig, Micke säger också att det är inte honom jag ska anmäla utan det är min vän jag ska anmäla.
Jag säger till honom som det är att vad för oegentligheter de har mellan varandra så vet jag inget, utan jag lånade bara lite plats.
Micke säger att min vän förstörde en massa saker i garaget, när han rev en vägg, och att han hoppas vi 2 har en bra advokat.
Nu ska vi talas vid senare idag, och hoppas vi 2 kan reda ut våra affärer utan mer bråk, så att detta inte behöver gå längre, för vad som än har hänt, jag vill ha tillbaka mina saker! mer är det inte.

Inga kommentarer: