onsdag, april 28, 2010

En till anledning

Läste tidningen imorse, eller rättare sagt bläddrade lite i webtidningen :p
och ser ytterliggare en anledning för mig att rösta blått!
De Rödgröna vill höga bensinskatten med ytterliggare 49öre till dagens redan skyhöga bensinpris, vi bor i ett land där man oftast måste transportera sig med bil, pga glesbyggd mm och att då göra det svårare att röra sig med bilen eller rättare inte svårare men mycket dyrare.
och när det går mer än dubbelt så snabbt och är prismässigt lika dyrt som lokatrafiken, så välje man bilen för tid är pengar!

För mig att byta till att åka buss skulle ta mig nästan 1 timme längre tid enkel resa, i slutändan skulle det innebära, mindre fritid, mindre tid med min dotter som skulle behöva åka till dagis ännu tidigare, och bli hämtad ännu senare.
och jag skulle inte få mer arbetat ändå utan skulle få mindre tid på jobb, och på så sätt förlora pengar och/eller flextid.

alltså en total förlust för mig att byta till lokaltrafiken, och nu vill de rödgröna göra det dyrare för mig på alla sätt!
så jag är och förblir blå!

Inga kommentarer: