onsdag, mars 17, 2010

Dilema

Jag har ett litet Dilema med Michelle
Dels så vill jag att hon ska lära sig ta egna beslut våga göra saker, och bli självständig.
Men samtidigt så är hon just nu inne i en period där hon pillar på ALLT, och tar sönder saker som inte är hennes att ta sönder
hon gör saker som får ganska stora konsekvenser, och frågar inte innan hon pillar på andras saker.
så mitt lilla dilema är, jag vill inte skälla för mycket och säga nej hela tiden, men samtidigt är det dags för henne att hon lär sig ditt och mitt så att säga, dvs vad får hon göra vad hon vill med, och vad ska hon fråga först.
känns som jag kört fast, för hon verkar inte förstå, vi pratar om detta nästan dagligen, men det verkar inte gå in, verkar inte fastna.
jag har gjort allt ifrån att lugnt prata och förklara, till bli arg. Men jag har väldigt svårt att få henne att förstå konsekvenserna av när hon tar sönder saker.

Inga kommentarer: