fredag, december 18, 2009

Flirtad med?

igår var jag som varje Torsdag på Hotel Ibis i malmö, jag var där redan vid 5 på eftermiddagen eftersom jag kör direkt dit efter jobb!
Så då kan jag lika bra börja sätta upp AP rummet, förbereda bokbord, produktbord, sätta upp projektorn mm mm
Men detta går nu ganska snabbt eftersom man är AP van så att säga!
Så efteråt går jag ner ringer lite samtal och kollar lite saker med tjejen i receptionen.
Väldigt trevlig tjej för den delen, sen går jag bort till baren, då står ett par av personalen där och snackar, så ser jag receptions tjejen komma ditåt, och när jag frågar efter en kopp te så går hon förbi bar personalen och säger att hon kan hjälpa mig, med lite skämt och småskratt så får jag mitt te. och vid frågan om jag vill ha Mjölk eller socker så frågar hon även om jag vill ha Honung i, lite förvånad över att de har honung så säger jag att det är precis vad jag vill ha (eftersom jag hemma föredrar honung framför socker i teet)
Ställer frågan hur mkt vill hon ha av mig för Teet, och tar fram min plånbok.
Men istället för att säga 20Kr (som de brukar säga när jag köper en kopp te) så säger hon, Du kan få det gratis av mig, om jag får din epost ;)??
sen erbjuder hon mig att bli Ibis medlem, och då får jag mitt te gratis alltid där och rabbat när jag äter där eller hyr rum så klart.

Anledningen till att jag tror att hon småflirtade här var så enkelt att jag har ju varit här nu X antal gånger och det normala är alltid att de tar betalt och sen säger de inte mer punkt slut!
så nu kan det ha varit jag som hoppades att det var flirt, för jag var redan på så strålande humör, eller så var hon bara väldigt kundfocuserad i sitt jobb där, eller ny på jobbet :)
men jag tolkar det som lite flirt och en egoboost!

Inga kommentarer: