tisdag, oktober 27, 2009

Du börjar leva den dagen du slutar vara rädd att dö!

Det är mitt eget Citat (tror jag i varje fall)
Vad jag menar, den dag man släpper rädslan att dö, det är den dagen man kan börja leva!
När man slutar låta ens rädsla styra ens handlingar och istället låter livet ta över, och man vågar chansa, vågar testa, vågar göra fel!
Den dagen kan man också leva!

Nu menar jag så klart inte att man ska ut och utsätta sig för livsfara!
utan snarare att man ska sluta vara rädd att prova nya saker, slutar vara rädd för att lämna ut sig, slutar vara rädd för att göra bort sig.
Börja tänka i sätt som "Vad är det värsta som kan hända?" när man väl insett att i 80% av fallen är det värsta som kan hända inte så farligt, och ofta så släpper rädslan så snart man inser att "So what, jag kanske gjorde bort mig lite, men vad spelar det för roll om 100år?"

Så ta nu chansen när ni får den, sluta bry er som att någon kanske skrattar! vad har ni att förlora, ni kanske vinner den stora kärleken, hittar en möjlighet som gör er till miljonärer, eller får en ny livslång vän, vem vet... endast framtiden kan svara på den frågan, men vågar man inget vinner man inget!

Inga kommentarer: