tisdag, september 22, 2009

igår...

Blev jag till viss del indragen i en soppa utan dess like!
jag har valt att helt hålla mig utanför, till den grad det är möjligt för mig, dock så övervakar/ser jag på den utifrån och läser hur olika personer hanterar det som hänt.
Det jag sett så här långt är att vissa väljer att öppet smutskasta andra personer för att "vinna" röster är lite min uppfattning, jag var inte närvarande när allt inträffade så jag har svårt att helt veta vad som hänt.
MEN, jag känner flera av personerna som är inblandade, framförallt 2st jag har börjat lära känna hur de är och hur de hanterar en situation, den 3:e inblandade känner jag inte, men den uppfattning jag tyvär fått via andra är inte positivt, detta gör det ännu svårare att egentligen se vad som kan ha hänt.
Vad jag känner här är att allt hade kunnat skötas utan en massa onödiga påhopp, röstfiskeri och leta sympati för att vinna över de gemensamma vänner som finns på respektive sida. detta har den ena sidan jobbat stenhårt med! tyvär så gör det det hela bara mer absurt.
Jag tror att alla 3 är vuxna människor och om man bara andas ut, pratar mellan 6 ögon eller 4 plus 4 ögon så kan detta lösas lättare.
FAN VARFÖR GÖR VI SÅHÄR VARFÖR KOMPLICERA ALLT ISTÄLLET FÖR ATT TÄNKA FÖRE....

Inga kommentarer: