lördag, september 19, 2009

Hur kan du vara så glad...

Fick i fredags frågan av en kollega, "Hur kan du vara så positiv och glad, trots det som hände med budet på huset och allt annat som hänt"
Hon sa att hon läste mina statusar på FaceBook och även att jag på jobb verkar så positiv hela tiden.
Jag svarade bara
"För jag bestämt mig för att vara det"
men det är bara halva sanningen, som sagt jag har bestämt mig för att vara glad, vara positiv och glad.
Men jag har också valt att bara omge mig med positiva människor, människor som ger, och inte människor som tar av min energi, på så sätt kan jag själv ge tillbaka av min energi, eftersom jag hela tiden får påfyllning.
Sen så kan det med bero på att jag tittar in på tv, framför allt så tittar jag inte på tråkiga, hemska eller annan misär, jag Lyssnar inte på folk som säger att vi är i en lågkonjuktur, för det är bara en lågkunjuktur så länge jag tror att det är det!

Inga kommentarer: