torsdag, juli 30, 2009

jag saknar dig så

Mmm när jag skulle köra hem idag så kom känslan, känslan av saknad.
När jag satt där i Opeln, helt ensam... Mobiltelefonen får vara stand in för en bilstereo då där inte är någon sådan i min lånebil.
Då kom saknaden.
Jag saknar att när jag kommer ut på motorvägen, trycka lite extra på gasen, känna draget när 6:an varvar upp och bilen drar iväg.
Jag saknar när man sätter Nyckeln i tändningen och vrider igång, det mullret som BMWs Raka 6:a lämnar ifrån sig, när man trycker på gasen och ljudet från mitt avgassystem vrålar till.
Jag vet det är ingen muskelbil, det är ingen ferrari, men det är min BMW, det är min raka 6:a med ett underbart motorljud.
Eller när man känner att man bara sakta närmar sig bilen framför som man vill om, man trycker ner kopplingen, lägger i 3:an och trycker gasen i botten, det välbekanta ljudet när motorn varvar från 5000-6500 varv vid gaspådraget. och man susar förbi.
Jag saknar min bil, jag saknar min BMW.

Inga kommentarer: