torsdag, juni 04, 2009

TV licensen

Trode inte den var ett så laddat ämne som det tydligen är.
Vi började snacka om detta på lunchen och jag sa att jag betalar inte, vi var 1 till som inte betalar den (just nu gör jag det pga en liten miss dock)
Mitt argument är att jag har inte de senaste 10 åren minst tittat på 1:an 2:an eller 4:an samma sak gäller för Sveriges Radio.
Jag betalar för det jag tittar på genom mitt boxerpaket.
Barnprogrammen på de kanaler som ingår i TV Licensen suger och är inget Michelle vill titta på, hon föredrar Disney Playhous och Disney kanalen, de håller en högre kvalite även i mina ögon.
Men Mattias blev nästan irriterad.
Han började med att fråga om jag aldrig tittade på nyheterna, och nej det gör jag inte jag har Internet som jag betalar för.
och sen gick de så långt att jag fick frågan att Sjukhus då, bara för att man inte nyttjar dom så skulle man inte betala skatt.
Men jag anser inte riktigt att man kan jämföra Sjukhus med SVT och SR Sjukhusen är något jag kan tänkas behöva om jag blir dålig medans SVT och SR kommer jag aldrig BEHÖVA.
Kontentan av det hela i mina ögon är att
TV Licensen är en förlegad avgift, gör istället även SVT och SR till betalkanaler, så kan de som vill titta på dom betala och vi som inte vill titta behöver inte betala och kommer därmed inte kunna se dom iheller, AS SIMPLE AS THAT.

Inga kommentarer: