torsdag, juni 11, 2009

Time Management

Jag behöver ett bra sätt att både komma ihåg allt jag ska göra, samt att managera min tid så att jag hinner med allt utan att slösa med min tid.

Jag vet att göra listor är ett bra sätt att komma ihåg, men då måste man
1, komma ihåg att göra listan
2. kommar ihåg att komma ihåg listan

man kanske överst på listan ska skriva "Göra lista" och underst på listan skriver man en punkt som heter "komma ihåg att kolla ToDo listan"

någon som har bra förslag till mig på hur jag kan lösa dessa dileman på ett enkelt och effektivt sätt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har inte du en telefon med såna bra funktioner?
Jag vet att i Nokia E71(vågar jag nämna konkurrenten;) ) finns en sån bra "att-göra"-funktion. Det ligger hela tiden främst i fönstert tills man tar bort det. Och mobilen har du ju alltid med dig.;)
Jag vet inte hur pass det finns sånt på SE men det måste finnas någon liknande funktion i alla fall.

Unknown sa...

Klart vi har likadana funktioner, dock ska jag fortfarande komma ihåg att göra listan ;)
kan till och med göra det i outlook och få det synkat till telefonen.

Anonym sa...

Se där då lägger du direkt in en påminnelse i telefonen att göra en lista. Sätt ett datum. Den 15/7 kl.15.00 ska du har gjort en lista! =)