söndag, juni 14, 2009

Jag HATAR rost

Fick nya Bromsskivor och klossar i fredags så ut till Garaget idag för att montera dem
3st gick bra utan problem
Den fjärde satt skruven som stabiliserar och håller skivan som berget, det visasde sig senare att den i princip vuxet samman med resten av gängorna som den var inskruvad i.
fick borra upp den.
Tur att bromskivorna hålls på plats av de 5 bultar som man sätter fast hjulet med så även den gick att montera och bilen gick att köra hem.

Nästa problem som dök upp var att det smällde som fan när jag körde ut bilen och sen bara skrapade det, jaha vad kan nu det vara?
Av med vänster bakhjul igen, av med skivan av med allt som håller skivan och klossar och fan och hans moster.
såg att de 2 fjäderskruvar som håller handbromsarna på plats hade släppt och böjt sig, hålen bakom var rent runda pga rosten. crap crap, lyckas med 2 brickor från en WV Bubbla att sätta dom på plats igen efter att rättat upp dom med hjälp av ett skruvstäd.

och sen på med allting igen.

och inte nog med detta så upptäcker jag på passagerar sidan har jag en troligen andra parkerings skada, hela den nedre delan av skärmkanten är helt intryckt, så det precis går att öppna den dörren, se bild nedan.
detta gör att jag kommer inte hinna blir utställningsklar till Touren, jag kommer följa med, och så kommer jag lägga allt krut på att få bilen tävlingsbara i ljud i varje fall!
så får jag jobba vidare med utställningsbiten till Vallåkra.

Vill ni se lite bilder från hur det gick och skadan så kolla på min garaget blogg
http://www.garaget.org/mypage/blog.php?user=eX3Me&post=60343

Inga kommentarer: