måndag, juni 08, 2009

Bortskämda ungar

Pratade med en annan mamma någon gång under förra veckan, och hon sa något väldigt klokt tyckte jag.

Ett barn är aldrig bortskämt så länge det är tacksamt för det de får, oavsett hur mycket eller vad det är föräldrarna och andra ger det.
Ett barn är först bortskämt när det inte uppskattar vad det får.

Jag kan bara hålla med här, jag älskar att ge michelle allt jag kan, hon har en mobiltelefon (som hon använder som kamera för hon älskar att fota, och lyssna på musik i den) Hon har en egen dator, hon har massor av mjukisdjur och leksaker.
Men hon vet också vikten av att säga tack och uppskatta när hon får något oavsett om det är dessa dyra grejorna eller om det är en 10:a till en glass och oavsett vem hon får det av.

1 kommentar:

Glosapi sa...

Det låter helt rätt i mina öron det där.