tisdag, juni 23, 2009

Bilhelvete

Blir ibland så trött på min bil
Hade ju sen senaste besiktningen anmärkning på att halvljusen var för lågt ställda, ABS lampan lös, handbromsen tog inte som den skulle bl.a.

Allt utom ABSen gick igenom idag, även det som de påpekat men som inte fått en 2:a
att ABSen inte skulle gå igenom visste jag då jag inte haft tid/fått tag på en ABS sensor till bakhjulen så det sa jag på en gång till honom. Men allt annat var fixat
och allt annat gick igenom, Handbromsen bör jag spänna lite till men inte så mkt
men däremot hittade dom 2st nya 2or Rostig bromsslang, och bakhjulen var för slitna.
och jag fick bara 10 dagar på mig att fixa det sen har jag körförbud på helvetet.

När ska den bli klar, när ska jag kunna lätta min tid och pengar på det roliga och inte all denna jävla service?

Hade jag kunnat hade jag ställt av den och köpt en annan bil som pendlar bil och haft denna som ren project bil som jag kunnat ställa ut och använda när den var klar. men men!

Jag får i varje fall köra Touren, sen måste jag fixa den igen.

Inga kommentarer: