tisdag, mars 17, 2009

Pengar = Tid

Om Pengar nu är lika med mer tid!
stämmer då det omvända förhållandet också?
dvs att Tid är lite med mer pengar.

Jag det gör det jobbar jag mer dvs lägger mer TID på mitt jobb så bör jag ju få mer pengar.
och Lägger jag mer PENGAR på att bli av med onödiga tidsödslare så får jag mer TID
detta borde ju innebära att TID och PENGAR slår ut varandra, ofrar jag mer TID så får jag mer pengar och offrar jag sen dessa PENGARna så får jag mer TID igen. Det är väl det som kallas dödläge.

Det bästa man då kan göra är att hitta effektivare sätt att utnyttja tiden för att få mer pengar, dvs bli mer betald för samma tid!
för blir jag mer betald för samma offrade tid så så kan jag då offra de extra pengar jag får för att köpa mig mer tid och har på så sätt gett mig själv en möjlighet till mer lycka!

Inga kommentarer: