onsdag, mars 11, 2009

är jag petig?

Igår så fick jag en vara jag beställt från Netonnet, leveransen hade varit kvick och allt hade gått smidigt.
Men när jag öppnar så upptäcker jag att jag bara fått en del av det jag beställt, tyvär så var det den viktigaste detaljen som missats
jag kontaktar deras kundtjänst direkt, och förklarar problemet, då är den killens lösning att jag måste återsända det felaktiga, efter att jag fått ett returkuvert, sen måste jag invänta tills de fått in och registrerat det.
Efter detta så kan de skicka ut rätt grejor till mig, så detta innebär totalt c:a 4-5 arbetsdagars längre väntan, så tidigast nästa vecka får jag beställd och betald vara, detta för att dom gjort fel.
Är jag då petig om jag vill att dom hittar en snabbare lösning för att jag ska få det jag betalat för?
och är jag petig att om jag ber om kompensation för att jag får vänta på min betalda vara om jag går med på att vänta den extra tiden och fibbla med allt extra jobb det är för mig?
eller skulle jag bara göra som vilken svensk som helst och godta att jag som kund får böja mig för det stora företagets vilja?

Inga kommentarer: