tisdag, februari 10, 2009

12,5 timmar på jobb

Kom till jobb vid 7 imorse och lämnade jobb 19:30 så nu är man helt slut i huvudet.
Men var tvungen att avsluta det project jag hade för att göra plats för nästa som startar imorgon, så det var inget annat att göra än att köra på!
Att sen köra hem med 2-5cm snö på vägarna och snön fortfarande vräker ner var inget kul alls
Skönt att man har lite snö vana och vinterdäck, inte en chans i världen att jag skulle ge mig ut med sommar däck här.
Hannes som är en bra bilförare lämnade bilen på jobb och tog bussen hem, trots att han bara bor i Malmö, smart move säger jag, för det var skithalt, och moddigt på sina ställen.
Men men det finns idioter överallt....
kan inte förstå de som dels inte kan hålla avstånd när de vet hur kallt det är, dels de som beger sig ut när de inte vet hur farligt det är att köra om inte bilen är rustad för det. Samt de som gör korkade idiotiska omkörningar så att både vi på samma sida vägen, och mötande måste veja, och veja när det är väder som nu är ingen hit alls.
Men jag säger som min styvfar alltid sa, " Den siste idioten är inte född ännu!"

Nu ska jag äta resterna av min pizza och dricka en Budweiser ;)

Inga kommentarer: