fredag, januari 30, 2009

Min största nackdel

Jag försöker alltid fortfarande vara alla andra till lags innan jag tänker på mig själv!
varför gör jag detta, det är självdestruktivt i slutändan, alla andra måste inte må bra innan jag kan tänka på vad som gör mig själv glad!
fick precis dåligt samvete för ett beslut jag tog, som egentligen inte är någon annans beslut än mitt att ta och bestämma över! ändå så känner jag att det är så många jag behöver ta hänsyn till.... NÄR SKA JAG BÖRJA TA HÄNSYN TILL MIG SJÄLV?

3 kommentarer:

Anonym sa...

tycker du kan börja med det nu till exempel, aldrig försent ;0)

Anonym sa...

Min vän börja tänk på dig själv i första hand vet du är som jag alltid tänker på andra först men nån gäng måste vi bli egoisterbörja nu...........

Anonym sa...

Du funkar som jag. Det enda som hjälper är att börja träna på gränssättningen. Och ge sig skam på att trycka tillbaka allt vad dåligt samvete heter. Tänk om dig själv som du gör om dina vänner. Inte blir du sur på dem om de säger ifrån. Var lika snäll mot dig själv, istället för att döma dig med dåligt samvete. Kram! :)