onsdag, december 31, 2008

Löften alla dessa löften

Varför kallar man det för Nyårslöften, är det något man lovar sig själv, men Ärligt, hur många av er håller dessa löftena?
Man lovar att sluta röka, man lovar att gå ner i vikt, och en massa annat som man redan när man lovar det vet att haha om 3 dagar har jag glömt vad jag lovade mig själv!
Varför ger man då dessa löften? är det för att alla andra gör det? är det för att man vill vara bättre.

Varför inte sätta upp en målsättning istället att till Midsommar 2009 ska jag har klarat detta, och till nästa nyår så ska jag klarat detta, skriv ner dessa målen, sätt upp dem på lämpligt ställe där man ser dom ofta, Förslagvis ytterdörren eller kylskåpsdörren
och sen får man sätta ihopa en plan för hur man ska klara dessa årsmålen som jag vill kalla dom!
Så kommer jag själv göra, jag kommer sätta ihopa en serie mål som jag ska uppnå under 2009, sen kommer jag skriva ner hur jag ska uppnå dom och så ska jag påminna mig varje dag om att inte missa något!

Mina mål kommer jag posta här på min blogg, och ni kommer även att få följa mina resultat dag för dag till och med
Detta är det första målet jag har, att göra realistiska och bra mål för att få mitt 2009 att bli det bästa året någonsin!

.....to be continued!

Inga kommentarer: