torsdag, december 18, 2008

En morgon like no other morgon!

Blev väckt 20 över 5 imorse och då hade jag inte somnat förän strax efter 1 på natten.
men Nu har jag äntligen läst klart boken, recensionen kommer senare.
och när jag blir väckt så har jag väldigt svårt att somna om, så det var bara att ligga och vrida och vända på sig tills klockan ringer.
Anledningen till att jag somnar så sent är att Sandra och jag har ett deal om att varannan natt får jag lägga mig samma tid eller tidigare än henne om jag ska läsa, och ha lampan tänd medans hon somnar, och varannan natt får jag inte om jag ska läsa lägga mig och läsa förän efter att hon somnat för att hon ska få somna med lampan släckt!!!
Problemet här är att hon går och lägger sig SENT så de kvällarna som jag inte får lägga mig förän efter henne så blir det oftast inte förän efter midnatt!
och jag vill gärna ligga och läsa en stund för då varvar jag ner, det hjälper inte att sitta och titta på tv i tv rummet eller liknande, eftersom sen ska jag upp och röra mig ta mig till sängen mm mm, utan jag vill ha den lilla avkopplingen som det är att läsa i sängen och sen ta ut linserna och släcka!
ibland läser jag bara 15-20 minuter, ibland läser jag någon timme, det beror helt och hållet på!
så igår natt var en sådan där sen natt, dels för att jag var så nära att läsa klart boken, dels för att jag inte kom i säng förän 10 över 12. Att då bli väckt 20över 5 och inte somna om, ja då blir man lite trött och lätt irriterad tyvär!
men det löser sig, lite frukost, och en varm kopp te så mår jag bra igen!

Inga kommentarer: