onsdag, november 12, 2008

Var kommer barn ifrån

Barn idag verkar vara mer upplysta än när mina syskon var yngre!
Fick idag frågan av Michelle...
Michelle -"visst kommer inte bebisar från kissen?"

hmm funderade en kort stund och sa sen.
Jag -"Bebisar kommer ju från Mammans Mage!"
Michelle -"Mmm men de kommer ju inte från kissen!"
Jag -"De kommer från Magen eller hur?"
Michelle -"Ja det gör de och då behöver man ju inte tvätta dom!"
Jag -"Jo det fick man göra ändå!"

Där var hon nöjd med svaret... var inte berädd på en sådan fråga från min 4 åriga dotter, men det visar lite hur smart hon är...tycker jag, men jag är inte opartisk ju :-)

Vi hade även denna konversation vid frukosten

M -"Visst har pojkar snopp"
J -"Ja det har dom!"
M -"Musse pigg har också snopp"
J -"Ja det har han nog!"
M -"Jaaa för han är ju pojke, och Kalle Anka har också snopp, för han är ju också Pojke!"
J -"Ja det har du så rätt i!"

2 kommentarer:

Sandra Borglin sa...

Fan vad du e pedagogisk....

Unknown sa...

:p

vad hade du svarat?
att de kom från storken?